REGULAMIN ZARZĄDU polskiego stowarzyszenia klas radio jachtingu

ROZDZIAŁ I

Postanowienia ogólne
§ 1

1. Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Klas Radio Jachtingu zwany dalej „Zarządem”) działa na podstawie Statutu Polskiego Stowarzyszenia Klas Radio Jachtingu oraz niniejszego Regulaminu.

§ 2

1. Zarząd liczy od 3 do 5 osób.
2. Zarząd składa się obligatoryjnie z prezesa Zarządu, 1-3 Wiceprezesów i Skarbnika.

§ 3

1. Członkostwo w Zarządzie jest funkcją społeczną.

§ 4

1. Zarząd jest władzą stowarzyszenia między zebraniami oraz organem wykonawczym Walnego Zebrania i jest odpowiedzialny przed nim za swoją działalność.
2. Zarząd stowarzyszenia jest organem II instancji w postępowaniu dyscyplinarnym.

ROZDZIAŁ II

Zakres działania Zarządu

§ 5

  1. Do kompetencji Zarządu należą:
    1. kierowanie działalnością stowarzyszenia i reprezentowanie go na zewnątrz,
    2. zarządzanie majątkiem stowarzyszenia,
    3. wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Członków,
    4. zwoływanie, w zgodzie ze statutem, zwyczajnego i nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków stowarzyszenia,
    5. przyjmowanie nowych członków,
    6. występowanie z wnioskiem do Walnego Zebrania o nadanie godności członka honorowego,
    7. uchwalanie i realizowanie budżetu stowarzyszenia,
    8. uchwalanie wysokości składek członkowskich oraz wpisowego,
    9. uchwalanie regulaminu Zarządu, regulaminu nagród i wyróżnień oraz regulaminu dyscyplinarnego stowarzyszenia,
    10. powoływanie komisji, zespołów stałych lub okresowych oraz uchwalenie regulaminów ich działalności,
    11. sporządzanie rocznego sprawozdania z działalności Zarządu oraz sprawozdania finansowego i ich przedłożenie do zatwierdzenia Komisji Rewizyjnej,
    12. składanie Komisji Rewizyjnej wyjaśnień z realizacji wniosków i zaleceń pokontrolnych,
    13. zaciąga zobowiązania w imieniu stowarzyszenia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

§ 6

  1. Zarząd podejmuje decyzje kolegialnie w następujących sprawach:
    1. podejmowanie decyzji w sprawach przyjęcia członków do Stowarzyszenia,
    2. prowadzenie gospodarki Stowarzyszenia w ramach uchwalonego programu działania i wykonanie związanych z tym czynności organizacyjnych i finansowych,
    3. zabezpieczenie majątku Stowarzyszenia,
    4. sporządzanie sprawozdań z działalności Stowarzyszenia oraz sprawozdań finansowych dla realizacji zadań statutowych Komisji Rewizyjnej oraz rocznych – przedkładanych do zatwierdzenia Komisji Rewizyjnej i Walnemu Zebraniu,
    5. zwoływanie Walnego Zebrania Członków,
    6. zaciąganie kredytów bankowych i innych zobowiązań,
    7. udzielanie pełnomocnictw, do dokonywania czynności prawnych związanych z kierowaniem bieżącą działalnością gospodarczą Stowarzyszenia,
    8. zawieranie umów.
  2. Decyzje kolegialne w sprawach, o których mowa w punkcie 1, podejmowane są w formie uchwał.
  3. Decyzje indywidualne w sprawach zwykłego zarządu i małej wagi, mogą podejmować poszczególni członkowie Zarządu zgodnie z podziałem kompetencji. Treść każdej decyzji winna być podana do wiadomości pozostałym Członkom Zarządu na najbliższym posiedzeniu.

ROZDZIAŁ III

Tryb podejmowania uchwał

§ 7

  1. Zarząd podejmuje uchwały zwykłą większością głosów, przy obecności, co najmniej połowy jego członków.
    1. Głosowania są jawne.
    2. Niedopuszczalne jest głosowanie przez pełnomocnika.
    3. W przypadku równości głosów rozstrzyga głos prezesa, a w razie jego nieobecności wyznaczonego przez prezesa wiceprezesa, który przewodniczy danemu posiedzeniu Zarządu.
    4. Podjęte przez Zarząd uchwały oraz protokoły z jego posiedzeń podpisują wszyscy członkowie Zarządu obecni na danym posiedzeniu.

ROZDZIAŁ IV

Organizacja pracy Zarządu

§ 8

  1. Zarząd reprezentowany jest przez Prezesa.
  2. Prezes zwołuje posiedzenia Zarządu, przewodniczy im oraz pozostaje w stałym kontakcie z przewodniczącym Komisji Rewizyjnej.
  3. Prezes Zarządu zwołuje posiedzenie Zarządu:
    1. z własnej inicjatywy – w miarę potrzeby,
    2. na wniosek jednego z Członków Zarządu,
    3. na wniosek Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
    4. Prezes Zarządu ustala termin i porządek obrad posiedzenia. Porządek obrad powinien przewidywać rozpatrzenie spraw wynikających z programu działania Zarządu oraz z bieżącej działalności Stowarzyszenia.
    5. Każdy z Członków Zarządu przed rozpoczęciem posiedzenia może wnieść na porządek obrad sprawę, która jego zdaniem wymaga kolegialnego rozstrzygnięcia.
    6. O posiedzeniach Zarządu i porządku obrad zainteresowani powinni być zawiadomieni co najmniej na dwa dni przed posiedzeniem w sposób zwyczajowo przyjęty.
    7. W nagłych przypadkach termin wskazany w ust. 6 może ulec skróceniu.

§ 9

  1. Zarząd odbywa posiedzenia w miarę potrzeby.
  2. Z obrad Zarządu sporządza się protokół odzwierciedlający ich przebieg, a zawierający w szczególności:
    1. numer protokołu,
    2. datę i miejsce zebrania,
    3. listę obecności, w tym osób zaproszonych,
    4. porządek obrad,
    5. zapisy zgłoszone w trakcie obrad,
    6. numerację i tekst przyjętych uchwał wraz z wynikami głosowań.

ROZDZIAŁ V

Zakres zadań

§ 10

  1. Prezes Zarządu:
    1. zwołuje posiedzenia Zarządu i przewodniczy jego posiedzeniom,
    2. kieruje obsługą kancelaryjną posiedzeń Zarządu,
    3. zarządza i przeprowadza głosowanie nad projektami uchwał,
    4. czuwa nad zapewnieniem warunków niezbędnych dla pracy Zarządu,
    5. reprezentuje Zarząd na zewnątrz.

§ 11

W razie niemożności pełnienia funkcji przez prezesa Zarządu bądź jego nieobecności, jego obowiązki pełni upoważniony przez niego wiceprezes.

§ 12

  1. Do obowiązków pełniącego obowiązki prezesa wiceprezesa Zarządu należą w szczególności:
    1. zastępowanie prezesa i pełnienie obowiązków prezesa w razie nieobecności tego ostatniego,
    2. wspieranie Zarządu Stowarzyszenia w jego działaniach,
    3. wypełnianie obowiązków przydzielonych mu przez prezesa.

§ 13

  1. Do obowiązków wiceprezesa Zarządu należy:
    1. wspieranie Zarządu Stowarzyszenia w jego działaniach,
    2. wypełnianie obowiązków przydzielonych mu przez prezesa.

§ 14

  1. Do obowiązków skarbnika, należy w szczególności:
    1. prowadzenie kasy stowarzyszenia,
    2. wspieranie Zarządu Stowarzyszenia w jego działaniach,
    3. wypełnianie obowiązków przydzielonych mu przez prezesa.
    4. sporządzanie okresowych sprawozdań finansowych

ROZDZIAŁ VI

Czynności prawne

§ 15

  1. Oświadczenia woli za Stowarzyszenie składają przynajmniej dwaj Członkowie Zarządu łącznie, w tym Prezes lub Wiceprezes Zarządu.
  2. Oświadczenia skierowane do Stowarzyszenia, a złożone w jego lokalu albo pisemnie jednemu z Członków Zarządu, mają skutek prawny wobec Stowarzyszenia.

§ 16

  1. Przekazanie przez ustępujący Zarząd lub Członka Zarządu czynności nowemu Zarządowi lub członkowi Zarządu następuje protokołem zdawczo-odbiorczym.
  2. Protokół zdawczo-odbiorczy powinien zawierać wykaz przekazanych do załatwienia akt, dokumentów itp.
  3. Egzemplarze protokołu zdawczo-odbiorczego, podpisane przez osoby uczestniczące w czynnościach przekazywania, otrzymują: przekazujący i przyjmujący, jeden egzemplarz protokołu pozostaje w aktach Stowarzyszenia.

ROZDZIAŁ VII

Postanowienia końcowe

§ 17

  1. Prawo interpretacji niniejszego Regulaminu przysługuje Zarządowi.

§ 18

  1. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.